8 December

Idag har det varit en spännande dag. Försökt att flytta en bil som bakdäcken låstr sig på, besiktat lägenheten och varit hos moster som fyller år idag, grattis! Syster fyller ju också år idag så grattis till dig med!
Ikväll blir det lite mys och bad med petter sen tänkte jag gå på hockey med linda som dock ska gymma först så hon kommer in genom dörren på ishallen!

Fan vad arg jag blir btw... Kollade nyss på "du är vad du äter" och så har vi en kvinna som inte alls är fet, hon är kurvig men fan inte fet och så står hon och säger att "Ja, här har vi en kvinna som är kraftigt överviktig" Kraftigt överviktigt? Har hon sett en fet människa förut? Tänk så många personer som kommer att bli sjukligt förolämpade. Ja tyvärr lever vi idag i en värld där man ska ha size zero, där det är snyggt att revben och annat syns istället för vackra underbara kurvor! Jag blir så jävla trött på att vi blir så jävla påverkade av den där skiten. Det är ju inte OK att se ut precis som man vill, det är inte okej att vara nöjd med sig själv om man har storlek 40. Det är tamefanimej pinsamt. Storlek 40 eller M/L som man kan säga är enligt min åsikt väldigt normalt och smal. Men ICKESANICKE. Är du inte en storlek sx eller s så är du kurvig. Är detta verkligen någoting vi ska lägga vårat intresse till, våra timmar på att vara missnöjd med oss själva eller stå över allt det goda ilivet för att vi har en bild om vad som är "NORMALT" att se ut.

Då ställer jag mig frågan vad är normalt? Hur ska en vacker kvinna se ut?
Tar man fram en bild på en kvinna med storlek S,M och L och går ut och gör en undersökning så vet jag exakt vilken kvinna som fått flest röster. Majoriteten hade valt kvinnan i bilden SMALL!

Jag blir så irreterad när jag tänker på det att jag bara ordspyr så hälften kanske inte ens har någon speciell mening ... Men nu har jag talat ut för idag, nu blir det badet och avkoppling, kan behövas känner jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0