Julgran utan topp

Var ut och snodde en julgran med petter igår men den var lite för lång så petter skulle kapa den så den skulle få plats i vårat hem. Så min intelligenta kar sågar av toppen på granen istället för botten. HAHA! Så nu har vi ingen topp på granen utan grenarna är längre än vad "toppen" är. Det ser mycket komiskt ut men jaja, man kan inte förvänta sig mycket av en skåning.

Äntligen så börjar julen närmasa sig och jag gör min egen alldeles första julmat som än så länge är helt OK! Imorse gjorde jag julskina och tog nyss ut janssonen från ugen. Insåg dock att jag glömt löken i jansson så jag tar och gör en till i morgon! Ska verkligen jula i morgon, blir att rulla köttbullar, göra mer jansson, ägghalvor, julkorr och självklart massa julgodis som jag tar med mig till torsåker på julaftonen. Jag måste komma ihåg att köpa julpapper så jag kan slå in mina julklappar som jag köppt och så måste jag köpa present till min kar. Får se om jag kanske kan följa med min bror in till gävle imorgon igen. var in en sväng idag men honom men den affären han skulle in i stängdes precis när vi stod utanför, TYPISKT!
Imorgon är det uppersittar kväll också och det får vi inte glömma. Blir bara jag och petter dock och massa massa julmat och julgodis! :D

GodJul ... 2 dagar kvar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter bra det Hanna! :)

Jag hade gärna setat med er om det inte var för att jag är 47 mil ifrån er ;/

SAKNAR ER :)

2009-12-23 @ 12:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0