9 veckor och 2 dagar

Det är nu nio vekor och 2 dagar kvar tills mitt förlossningsdatum och den sista tiden har gått väldigt segt framåt och jag börjar nu fundera och drömma väldigt mycket om vad som ska hända. Jag har fortfarande lite svårt att tänka mig att jag verkligen ska ha en bebis, ett litet barn om 9 veckor. fast jag känner sparkar och magen växer är det fortfarnade lite svårt att ta in att jag snart ska få mig ett litet knyte, känns så overkligt.
Jag har också börjat drömma skumma drömmar om förlossning och annat som har med bebisar att göra och jag börjar bli något nervös om vad som väntar. Känner mig osäker, ja man kan på sätt och vis känna att om jag verkligen tänkt igenom allting ordentligt! Kommer jag verkligen bli en bra mamma, kommer jag kunna ta hand om mitt barn ordentligt.. Allting känns lite förvirrande och rätt jobbigt både känslomässigt och tankemässigt just nu. Men det är säkert helt normalt men det känns så dummt at prata med petter om detta för det känns inte som om han riktigt förstår vad man går igenom, men det kanske ingen karl gör? Eller så förstår han och kanske till och med känner lika dant fast han inte riktigt kan prata om det. Jag har själv väldigt svårt att prata om känslor och så vilket är frustrerande!
Jag börjar längta tills min graviditet är över så man kan sova utan att känna sig som en säl, kunna andas som en normal människa, få bort lite hormoner och ja, bara vara igen. Men nu är det bara 9 veckor kvar, jag har varit gravid i 31 veckor nu så dessa sista veckor ska jag väl klara av.
Ska ut på praktik igen imorgon så man får tänka på annat och ska snart ut gå en sväng så får man pusta ut lite då också.

Bjussar på nytagen bild också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0