Korv gryta ala chili

Förmiddagen bjöd på lite sol så jag tog mig en prommis med kira och lite musik i öronen. Var kanon skönt men nu verkar solen inte alls vilja visa sig. Jag har varit så sjukt uttråkad idag men ändå orkar jag inte göra någonting, skulle behöva plugga för har lite att göra men så fort jag börjar läsa så försvinner tankarna bort på annat och jag kommer inte ihåg vad jag läst. Ska försöka få mig lite lugn och ro och läsa men det får bli ikväll innan jag slocknar.

Iaf så har jag varit hurtig och lagar nyttig och billig mat som räcker ett bra tag, får frysa in lite också. Korv gryta ala chili på janssons vis. Blandade i lite grönsaker, svamp, lök, korv och massa massa kryddor som bla koriander, chili, spiskummin och annat gott. Den var riktigt jäkla god iaf så det blir en stor tumme upp på detta!

Snart ska jag iväg och besikta bilen och se vad som behövs fixas på den innan den riktiga besiktningen. Vi ska nämligen besikta den här i hofors det kostar ingenting så det är kanon om man vill veta vad det är för fel på den. Hoppas det inte är större saker som måste fixas för då bryter jag ihop. Vi vet att handbromsen, tuten och däcken inte kommer gå igenom så det är vi beredd på. Håll tummarna för att bettan är i OKEJ skick! 

Roar mig med ingenitng en timme innan jag hämtar karl och far till verkstan. Hörs då!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0