Varför så svårt?

Var nyss ute och promenerade med hunden och fyfan vad äckligt det är ute nu när snön har smällt. Det är massa skit och skräp precis överallt. Är det så svårt att plocka upp eller slänga det i en sopkorg? Det värsta jag ser är ju hundbajspåsar full med bajs. MEN GRATTIS! Jag plockar upp skiten och sedan slänger jag iväg påsen, hur tänker man då? Man slutar aldrig att förvånas men jag blir så trött på alla jävlar som klagar på att det är så ful i Hofors blablabla ets ets .. Men så fort dom FÖRSÖKER (jag säger inte alltid att dom lyckas göra det snyggty) men då förstörs det inom 24h. Jag hör ungdomarna klaga på hofors och det finns ingenting att göra. Klart som fan det inte kan bli bättre när alla pengarna får gå till att fixa upp allt som blir förstört.
Men jag förstår verkligen inte hur Hofors kommun tänker?! De lägger ju pengarna på HELT FEL saker. Dom säger att dom vill satsa på ungdomarna, ja vad gör dom då? Jo dom byggen en konstgräsplan där dom som redan håller på med idrott får vistas.. och så stänger vi finnåsen och låter det växa igen.. Vi river paladium som stått där i år och dar och så bygger vi parkeringar!? För det är ju så många som vill parkera i hofors .. Eller?

Det finns inte ett enda ställer i hofors som folk kan åka till om de vill spela lite fotboll eller ha en picknick. FÖRUTOM haga parken, men vem vill sitta precis brevid ovako, faluvägen och hofors centrum när man vill ha en lugn och fin picknick och låta sin barn springa runt? Vem fan kan koppla av om man vet det far bildar överallt runt om kring. Vad hade det kostat att låta någon sköta om finnåsen en gång i veckan? Åka dit och klippa gräsmattan hade räckt älldeles ypperligt! 
 
Jag känner att de prioriterar helt fel saker här i hofors och jag fattar inte riktigt hur de tänker, detta är egentligen ingenting jag brytt mig om tidigare men nu när man själv ska bli förälder så tänker man ju på omgivningen, vad som finns och hur ens barn ska växa upp. Jag vill inte att mitt barn ska växa upp i denna bubbla! Nejfyfan. Jag hoppas till gud att vi på någotsätt kan få ekonomi till att flytta härifrån!

Nu har jag fått skriva av mig lite ilska så nu känner jag mig lite lättare när jag ska till och ta tag i all tvätt som ska vikas. Och så kanske jag ska göra lite mat åt karln som kommer hem alldeles starx på lunch.
Som sagt, det kommer bilder :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Håller med dig. Nu kanske du förstår varför jag tjatade så mycket på att man ska slänga sina egna saker i sopptunnan o inte på backen. Puss puss hörs snart

2010-04-23 @ 03:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0