Äventyr

Igår åkte jag, petter, sofie, albin och kira upp till stugan och när vi skulle åka därifrån så var kira borta. Ingenting konstigt med det då hon alltid är borta men kommer ALLTID när vi kallar eller iaf alla gånger utom denna. efter ca en timmes kallande så gav petter upp och tog på sig och knatade ut i skogen för att kolla om hon brytit benet eller ngt liknande.
Jag, Sofie och Albin satt på verandan och väntade på petter och så hörde jag ngt i vattnet och ett hund gnäll. Så fort jag hörde det sprang  jag in med albin till vagnen och bad sofie hålla koll på honom och jag har nog aldrig varit så snabb ner till vattnet någon gång då jag trodde hon satt fast. Men när jag kom ner såg jag henne inte men jag var helt säker på att jag hörde någonting så jag stannade ett tag och kallade på henne och tillslut hör jag massa gnäll igen och jag hör att någon är i vattnet. Jag tittar ut och ser henne på ANDRA SIDAN SJÖN. Panik slagen som jag redan var, eftersom vi inte hittat henne fick blev jag ännu mer rädd men också lättad av att jag visste var hon var. Måste erkänna att jag blev så lättad att se henne att jag började böla, haha men hon är ju min flicka!
Jag var tvungen att skrika på petter eftersom han var ute i skogen. Vi snodde grannens båt och rodde över och hämtade henne. Men när petter skulle ha i henne i båten, han var ju tvungen att hoppa i, så sjönk han för det var bara gytja på botten men andra försöket så kastade han in kira i båten och sedan hoppade han i själv. Tur att han var med för jag hade aldrig hoppat i i vassen, aldrig!! Hon har varit ute på ett äventyr som hette duga och hur hon hamnade just på andra sidan sjön kommer vi aldrig få reda på. Men vi kom alla i land, oskadda:)
Det var det lilla äventyr som vi tar med oss och hoppas vårat lilla drygo lärt sig någonting, men man ska inte ropa hej!


Nog om det. Idag var jag faktiskt iväg och hälsade på min gammel farmor så hon fick träffa albin. Rätt häftigt att det är 5 generationer. Fick en kanon bild på dom tillsammans också som jag lägger upp imorgon.
Jag måste också tacka mamma som skickade med kina nudlar till mig, underbart! TACK MOR!

Nu ska jag göra mig mat då jag endast hunnit med att äta 2 mackor idag. Men först lär jag försöka få pojken att sova, han ligger och är lite aggresiv här brevid mig. Sparkar mig och tittat argt på mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0