Gammelfarmor

Igår fyllde min "Gammelfarmor" år. Hon är egentligen mammas farmor så det blir väl isf gammelmormor. Hon har dock varit farmor nu ända sedan jag var liten så farmor får det bli! Petter och jag for dit en sväng för att gratta henne på 87år dagen, det bjöds på kaffe och mumma. Hon är underbar hon, alltid glad och skrattar. Iaf så var morfar på besök och det var ju ett tag sedan man såg den gammlekarnl, det var mycket trevligt!

I sommar när 2 blir 3 så blir vi 5 generationer på mammas sida, lite häftigt ändå! Jag tror gammelfarmor uppskattade vårat mellan namn om det blir en pojke som kommer till sommarn, såg så ut på henne. Iaf så ska vi ju på UL på tisdag innen igävle, ska bli riktigt roligt att åka in och se igen. Snart har halva tiden gått och det är väl nu det sätter igång och växer på riktigt. Jag kan ju inte få ihop några av mina jeans så igår gick jag på depå med mjukisbyxor, haha inte alla som gör det! Petter vill ju ta reda på vad som komma skall men jag vill inte veta. Eller egentligen skulle det vara underbart att veta om det kommer en liten tös eller grabb, veta vad det är man får hem. Men jag tror att allting blir mycket större och känslomässigare om man inte tar reda på utan när den väl kommer ut!

Nu ska jag överväga att gå och handla lite frukost eller om jag klarar mig utan och äter lunch om en timme istället. Måste ju handla ändå idag, kan man ta en prommis på en gång med Kira också. Är fan -25 grader ute, det är inte nådigt. När vänder detta så man kan gå ut mer än 2m utan att frysa ihjäl? Såg dock att mamma hade haft mycket kallt och snö i Kina också, väldigt ovanligt kallt. Helt rätt, får dom så dom tål också! 
Jag hittade en bild igår på Kira när hon var liten när vi precis fått hem henne, vilket hårtuss, skit söt! Våran ängel!



Nej, frukosthandlign var det .. Ingenting annat!

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0