Stupid?

Satt nyss och läste tidningen till min frukost och kom in på en artikel angående varjar på djurparken. Tydligen hade 12 varjar rymt på skånes djurpark och var därför tvungna att skjuta allihopa och nu kliver alla "djurvänner" fram och demonsterar om att varjar borde förbjudas på alla djurparker.
Läste igenom alla kommentarer och läser så som: "människor vill vara gud och bestämma inaturen, människor är egoister och tycker om att låsa in för nöjes skull". jag blir lite irreterad när jag sitter och läser artikeln och dumma svenskars kommentarer. För det första är det redan så uppblåssat det här med vargar och varg jakter att man bara kan sitta ner och slå sig en stor suck.

Jag tänker mig de som skriver att vargar är ett flock djur och har stor revir och det klarar inte djurparker av att ge dom. Varför har de inte reagerat tidigare när tydligen det är så fruktansvärt dåligt för dessa vargar?

Det är endast när någonting går snett som alla ska blossa upp saker och ting och säga allt vi gör fel och hugga en i ryggen så många gånger de kan. Varför har ingen reagerat tidigare då om de hade de så förfäligt dåligt? Om de föds upp i fånge skap anpassar de sig inte då, eftersom de inte vet annat? Jag är ingen expert på ämnen men det känns som om folk alltid måste klaga, alltid protestera men de blir inge action förns det verkligen händer någontin!? 
Men vad vet jag?

Länk:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6413289.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0