1 och ½ år

Idag så har jag och P varit ett par i 1 och ½ å,r och så har jag varit gravid i precis 6 månader. Gud vad tiden går fort, man hinner knappt reflektera över vad som händer och pågår.
Tinas katt fick kattungar igår och de var gudomligt söta, det roligaste är ju att djurmänniskan linda ska ha en katt och det kan bli en väldigt intressant upplevelse. Men det sjuka är att förra gången då vi skulle ha en katt så gick tiden från att den kom ut tills den fick komma hem till oss hur snabbt som helst. Dom får ju lämna mamman när de är 12 veckor och det är precis 12 veckor kvar tills jag ska föda och det är ju ingenting om man tänker så.
Jag blir lite smått nervös när jag tänker på det att snart kommer vi hem med ett litet knyte i famnen. Då är vi en till familjemedlem i Jansson/Persson familjen, helt sjukt!

Nu har jag också påbörjat min praktik på LSS och det är skit kul faktiskt. Ska vara där i 5 veckor nu och det kommer ju göra att tiden går ännu fortare. Men det är bara bra tycker jag.
Igår så var jag iväg till barnmorskan också och tydligen så är bebisen ännu fetare nu ska försöka visa med min hemmagjorda bild här nedanför.. Man mäter alltså magen och sedan skriver man in längden i datorn och så får man en prick om ungefär hur stort barnet är. Och det tjocka strecket i mitten är vad som är normalt´, man ska alltså ligga emellan de tunna sträcken. 
Det första besöket som ni ser så ligger jag precis på strecket högst upp och andra besöket ännu högre upp och jag som inte ens tycker jag växt någonting men tydligen så. Hon sa att om jag fortsätter i denna kurva så kommer jag få en bebis mellan 3,7 och 4,3 kilo, GRATTIS! Kanske man ska skippa att köpa kläder i storlek 50? :D

TYDELIGEN SÅ FUNGERAR DET INTE ATT LADDA UPP BILDEN... Så tänk er 3 streck med mitten som normalt och jag ligger över det ÖVERSTA strecket! (Jag som ritat en sådann fin bild:D)


Nu ska jag iväg och möta p och sedan hem och ta tag i den där jävla disken som retar gallfeber på mig. JAG VILL INTE! Men men, det måste göras för den där inga jag anställde hon gör fan ingenting!


Kommentarer
Postat av: mamma

Du får väl fjäska för storebror o se om du inte kan få hans diskmaskin. Den står ju bara på golvet o samlar damm. Grattis till er båda. Många pussar o kramar mamma o svärmor.

2010-03-18 @ 08:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0