Skogen

Idag har vi spenderat våran dag i skogen när man väl har vädret på sin sida. Kira trivdes mycket bra, sprang och roade sig själv ute på isen. Hon hittade även en tass som var typ färsk, inte en aning om vad det var för tass men alldeles för stor för att vara katt så vi tror det var en järv eller mård, rätt äckligt.
Men det har varit en mycket trivsam dag och nu sitter jag och min karl och ser på hockey.

Det känns som om jag har en förkylning på gång men det hoppas jag verkligen inte. Jag har absolut inte tid att vara sjuk. Men jag får gurgla saltvatten som mormor tjatar om att man ska göra när man känner sig krasslig i halsen. Jag har dock aldrig testat på det riktigt ordentligt för det smakar ju pyton. Men hon tycker det hjälper så man ska kanske ge det ett försök?

Jag har iaf en stor lammbir i mitt kylskåp som bara väntar på att bli gjord och uppäten. Jag ska ta och gära den iordning imorgon tänkte jag. Har aldrig lagat lamm så det ska bli intressant och se om jag lyckas så bra som jag är van vid att det ska smaka, vi hoppas på det!

Nu ska jag se om det finns något ätbart att göra och i morgon ska vi ta oss till mormor för nybakat bröd, nybakad sockerkaka och nykokt lingonsylt!

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0