Underbara sol!

Vaknade med samma huvudvärk som jag gick och la mig med och en riktigt jobbig hosta. Men ju längre dagen gick ju piggare blev jag har säkert med detta underbara väder som vi haft idag! Och som fortfarande håller i sig, inte alls pjåkigt. Jag tyckte iaf inte, trots huvudvärk, att denna dag inte skulle gå till spillo så jag tog med mig P och Kira till sandnäs där vi spenderade dagen med solning och grillning! Underbart, det som skulle sätta pricken över it var om det var så vart så man kunde ta sig ett dopp.

Vart ett litet äventyr i sig när vi var där.. För när vi vart där ett tag så hörde jag hur Kira skällde längst bort på stranden, trodde först det var ankor som det alltid annars brukar vara så jag kallade på henne och hon kom men så sprang hon dit på en gång igen och fortsatt skälla så jag tog på mig skorna och gick dit. När jag närmade mig hörde jag en annan hund på andra sidan så trodde dom stod och diskuterade någonting intressant men så kom jag ännu närmare så står hon och skäller mot ett träd, säkert en igelkott eller någonting.. trodde jag ja.. Kira blir tyst när jag kommer fram så hör jag psssssssss .. pssssss .. psssss. Jag blir livrädd och med rätt anledning, det är en jävla huggorm som hon står och skäller på och antagligen vill leka med. FYFAN! Jag hatar ormar.. Petter fick komma och skrämma iväg den så hon inte skulle bli biten, hon fattar ju inge bättre våran jycke.

Men som sagt vi har njutit så mycket vi bara har kunnat idag för det tar väl ett tag innan vi får denna värme igen om man känner sverige rätt. Nu blir det en tripp till mormor sen hem för lite glass så det blir lite ordning på torpet.

 

Solar magen.


Snygging!



Äckelormen ..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0